Thursday, September 2, 2010

Penghargaan buat PERMIUM

Penghargaan buat PERMIUM.

Terlebih dahulu saya mengucapkan tahniah serta jutaan terima kasih kepada warga PERMIUM amnya dan ahli jawatankuasa yang diketuai oleh Saudara Norbaidillah kerana telah menganjurkan beberapa program dengan jayanya.

Program Road tour reader kali kedua yang diadakan pada bulan Julai yang lalu telah menghasilkan kejayaan yang cemerlang apabila ramai mahasiswa celik telah menjadi pembaca sukarela kepada mahasiswa OKU Penglihatan di Universiti Malaya. Oleh yang demikian, masalah mendapatkan pembaca sukarela yang selama ini dihadapi oleh mahasiswa OKU Penglihatan dapat diatasi. Saya sendiri telah mendapat manfaat dari program tersebut dimana saya berjaya mendapatkan lebih dari 30 orang pembaca sukarela untuk semester ini. Mudah-mudahan PERMIUM dapat meneruskan kecemerlangannya pada masa akan datang.

Minggu Promosi Badan Pelajar yang diadakan pada bulan julai yang lalu juga telah berjaya menambahkan bilangan mahasiswa yang menjadi pembaca sukarela dan juga sukarelawan PERMIUM. Ini menunjukkan bahawa Mahasiswa yang tidak OKU semakin sedar tentang peranan mereka membantu dan mendekati Mahasiswa OKU di Universiti Malaya.

Program Mawaris yang diadakan pada 4 Ogos yang lalu juga menampakkan bahawa PERMIUM semakin menonjol dan kehadiran mahasiswa OKU semakin disedari dan terserlah. Mahasiswa OKU juga mempunyai peranan yang besar dalam meningkatkan martabat mahasiswa secara keseluruhannya. Jadi, dengan adanya program seumpama ini ia akan menonjolkan bakat kepimpinan mahasiswa OKU di mata masyarakat kampus sambil kita dapat berinteraksi dan berintegrasi dengan masyarakat atau mahasiswa yang tidak OKU.

No comments:

Post a Comment